KSF lanceert imagofilm

09/02/2015

De vraag naar goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel voor een functie in de klantenservicebranche neemt toe. Volgens de Klantenservice Federatie (KSF) geeft op dit moment meer dan 60 procent van de bedrijven met een contactcenter aan behoefte te hebben aan hoger opgeleid personeel op de korte of middellange termijn. Dit blijkt uit onderzoek dat de KSF samen met KIRC heeft gedaan.

“Organisaties met een klantenservice merken dat hun klanten steeds vaker eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden,” vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. “Denk aan klanten die niet alleen contact opnemen via telefoon, maar ook via chat, videogesprekken en social media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de klantenservice nog afwisselender wordt en ook andere vaardigheden vergt van klantadviseurs.”

"Het mooie vak van klantcontact verdient bevlogen en professionele medewerkers. Er zijn volop carrièrekansen. Om het werken in deze sector op een positieve manier onder de aandacht te brengen, lanceren we vandaag onze promotiefilm,” zegt Te Gussinklo.