Sprekers HR-congres 2018

Dr. Aart Bontekoning, Organisatiepsycholoog en generate-expert over ‘Nieuwe generaties in vergrijzende organisaties’

In de meeste Nederlandse organisaties zijn de komende decennia de jongste generaties kleiner en de oudere de grootste. Belangrijke vragen daarbij zijn hoe je ondanks deze vergrijzing fris, up-to-date en innoverend kunt blijven? En hoe kunnen de oudere generaties de jongere ondersteunen om hun updates te integreren in de bestaande cultuur? In een interactieve sessie laat generatie-expert dr. Aart Bontekoning verrassende mogelijkheden zien en ervaren om de evolutionaire kracht van generaties beter te benutten. 

Al twintig jaar onderzoekt Aart de evolutionaire kracht van generatie-diversiteit in organisaties, vooral in Nederland. Hij ontwikkelde een generatietheorie, een unieke onderzoeksmethodiek (video analyse), effectieve interventies en toetste deze. De afgelopen jaren onderzoekt hij ook de Nederlandse Millennials (1985-2000) en de bewuste generatie (2000-2015), ook wel generatie Z genoemd. Recent verscheen zijn zesde boek over generaties ‘Power of Generations, how to keep aging organizations up to date’.

Geert-Jan Waasdorp, oprichter Intelligence Group en Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie over ‘Winnend werven in een kandidatenmarkt’

Natuurlijk is er schaarste op de arbeidsmarkt en het aantrekken van goede mensen is er niet makkelijk op geworden, maar schaarste is nooit de oorzaak van een wervingsprobleem. En om winnend te werven hoef je ook niet alle problemen op te lossen. Je wilt alleen slimmer, sneller en beter inspelen op de wensen van je doelgroep dan je concurrent. Geert-Jan Waasdorp neemt je graag mee in hoe je dat doet. Soms ligt de oplossing voor het oprapen.

Geert-Jan volgt al bijna 20 jaar alle internationale recruitment op de voet en geeft hij daar veel lezingen over. Prikkelend, optimistisch, interactief en altijd actueel en praktisch.

Martine Ferment, voorzitter Klantinteractie Research Centrum over ‘De klantcontactmedewerker anno 2022’

Is it a bird? Is it a plane? It is Superagent! Vanuit haar kennis aan de researchkant en haar ruime praktijkervaring aan de managementkant laat Martine Ferment haar licht schijnen over de toekomst van ons vakgebied. Hoe ontwikkelt het vak van de klantcontactmedewerker zich en wat voor medewerkers hebben wij over 5 jaar nodig? De uitkomsten van het jaarlijkse trendonderzoek dat tijdens Multichannel Conference 2018 is uitgevoerd en het onderzoek dat eerder dit jaar door de Strategic Decisions Monitor van KIRC (Klantinteractie Research Centrum) is uitgevoerd, zullen in deze strategische sessie worden gebruikt om de trend naar de toekomst te voorspellen.

Martine is al meer dan 20 jaar actief op het gebied van contactcentereffectiviteit, callcentermanagement en business consultancy. Martine werkte bij KPN, Ernst & Young en als directielid bij Amazon.com, Vodafone, Wehkamp en Ziggo. Naast haar werkzaamheden voor Ferment Management is Martine auteur van contactcenterpublicaties en docent op diverse MBA- en Masteropleidingen. 

Jikke Licht Gonzalez – Van den Bergh over hoe Deloitte zijn 3 grootste recruitment-uitdagingen te lijf gaat

Deloitte schuift steeds meer op van een traditionele accountant naar een adviesbureau op het gebied van onder andere blockchain, Big Data, AI en cybersecurity. Daar zijn andere mensen voor nodig. Maar hoe vind je die? Hoe zorg je voor een optimale candidate journey? En hoe selecteer je objectief? En weet: als recruitment niet goed draait, heeft de hele organisatie er last van. 

Met 4 jaar ervaring in werving en selectie startte Jikke 6 jaar geleden als Campus Recruiter bij Deloitte. Recruitment is er een strategische prioriteit. Jikke focust zij zich op Experienced hires. Inmiddels is ze 1,5 jaarverantwoordelijk voor het Campus Recruitment Team van Deloitte.